Mezgimo technikų įvairovė. Kur aš iki šiol buvau?

Vakar, kai mane buvo ištikusi tikra kūrybinė krizė, viena mano megztų akių FB paskyros komentatorė paliko įrašą su negirdėtos mezgimo technikos foto. Oho, pagalvojau sau, o kiek dar tokių, man visai negirdėtų daugiau yra...Kodėl aš jomis nebesidomiu? Reikia pasidomėti, kelias išsirinkti ir pristatyti, gal ir Jums bus kažkas naujo, įdomaus, nematyto...Atkreipsiu dėmesį, kad įraše nesistengiu Jūsų imti ir staigiai jų išmokyti, o dalinuosi atradimais. Ir nebūtinai naujais, o tiesiog man nematytais☺. Taigi, čia rasite koncentruotą informaciją ir platesnės informacijos nuorodas, jei kils noras jų išmokti. Kviečiu paganyti akis, atsiversti video ir kartu pasidžiaugti, kokius stebuklus mūsų rankos ir virbalai kartu kuria.

Taigi, šiam kartui kviečiu susipažinti su tokiu trejetuku:
1. Entrelac technika;
2. Dvigubu mezgimu;
3. Dvispalvis Brioche.

Foto iš čia

1. Entrelac technika (Entrelac technique). Nemažai pavyzdžių mezgant šia technika radau čia, kuriais dalinasi mūsų šalies mezgėjos. Pasirodo, ir kursai šia tema kažkada vyko, šaunu. Jei bandysime tikėti Wikipedia, tai Entrelac yra tekstūrinis mezgimo būdas, kuomet išgaunamas vadinamasis deimantinis raštas. Gautas rezultatas primena supintas, spalvotai austas audinio juosteles. Galima megzti tiek viena, tiek keliomis spalvomis. Mane ypač sužavėjo spalvotas mezginys. Esmė, kad priešingai nuo įprasto mezgimo, čia mezgama blokais ir vienu metu pakopomis. Tiesą sakant, man sunkoka sklandžiai ją apibūdinti, prieš tai jos gerai neįvaldžius. Pasinaudosiu ir aš komentatorės nuoroda, kurioje mokama kaip šią techniką įvaldyti ir parodysiu ją Jums. Žiūrim ir mokomės visi kartu čia. Šia technika mezgama labai daug kas: megztiniai, šaliai, šalikai, kepurės, kojinės, rankinės, pledai, pagalvių užvalkalai... O aš gerai žinau, kad noriu tokio pledo labai labai! 

Foto iš čia

2. Dvigubo mezgimo technika (Double Knitting Technique).
Na, ne veltui man ji negirdėta ir jos nemoku, nes pasirodė visai sunki. Jau kažkuriame įraše minėjau, kad nemėgstu megzti spalvotų raštų...O čia mezgama kelių spalvų siūlais iškart, dvigubu mezgimu išgaunamas veidrodinis spalvų efektas.

Foto iš čia

Mezginys išeina iškart storas, nes dvigubas. Žinokit, kokį video radau apie šią techniką...su dviem simpatiškais, brandžiais vyrukais - ARNE ir CARLOS, rimtai aiškinančiais šios technikos subtilybes. Jei ir svetimos kalbos nekertat, vis tiek siūlau pažiūrėti. Žiūrėdama į juos nuolat šypsojausi...☺Ir netgi jų Youtube kanalą užsiprenumeravau. Žiūrim ir mokomės visi kartu čia. O numegzto tokia technika, aš pati visai norėčiau šalikėlio...Tik būtų dar geriau, kad jį gaučiau dovanų.

Foto iš čia

3. Dvispalvis Brioche (Double Brioche). Na, šitas ''Briochas'' mane išvis nustebino. Viename lietuvių forume radau įvardintą kaip spalvotas švediškas mezgimas. Iš tiesų, tai vienspalvis švediškas mezgimas man puikiai žinomas tiesiog kaip geriausiai tinkamas raštas šalikams (pamokėlė čia). Mezgama gerosiomis ir blogosiomis akimis (1a. ger., 1išv.), tiesiog išmezgus gerąją akį, darant užmetimą blogąją akį reikia nukelti. Apsukus mezginį daryti taip pat. Taip megzto šaliko šonai nesiraito, pats mezginys būna standesnis ir kartu tamprus. Megzti nėra sunku, o iškilios gerosios akys labai dailiai išryškėja bendrame vaizde. Ypač man gražūs taip megzti vyriški šalikai. Tai va, šitą raštą nuo šiol vadinsiu mandriau - Brioch"u.☺

Foto iš čia

Bet visgi, grįžtant prie dvispalvio, kokių įdomybių galima sukurti virbalais...Žiūrim ir mokomės kartu čia. Aišku, foto apačioje įspūdį kuria parinktas raštas...Tikrai verta pasidairyti po šalio dizainerės darbų galeriją (nuorodą rasite po foto apačioje). Gal kils įkvėpimas ir noras išmokti dvispalvį Briochą?

Foto iš čia

Tai va, tokios tos man naujai išžvalgytos (jokiu būdu dar neišmoktos) mezgimo technikos. Mano akys jau visai mirga nuo gražių, spalvotų vaizdų. Buvo proga panaršyti po pasaulinius saitus ir atrasti įdomybių mezgimo tematika. Senokai tą jau dariau, nes mažiulis tikrai dažnai to daryti neleidžia. Viskas vyksta greitai, ir tik tai, kas labai reikalinga. Labai tikiuosi, kad nors viena technika buvo ir Jums nematyta, kad atradote kažką naujo. Aš pati tikriausiai bandysiu mokytis pirmosios technikos - Entrelac. Nors pradžiai reik bent pavadinimą gerai išmokti☺☺.

Iki susimezgimo, Justė

Komentarai